Tisdag

Nu ligger jag i sängen och ska sova.
Mamma visste inte att vi skulle fira henne så hon vart glad, tårtan och middagen var goda och presenterna vart lyckade så jag hade en bra kväll.

Efter vårt lilla party åkte jag till stallet, fixade det och borstade bara hästarna idag. Ullis hade en vilodag och Zurfa gosade jag bara med.. Allan bjöd mig och mamma på lite fika också.

Jag kom hem halv 10 efter att ha kvällsfodrat så då kollade jag igenom en sista gång så att jag verkligen har tvättar allt till Zurfa vilket jag har och då satt jag mig ner och skrev ett brev till Zurfas nya lilltjej. Fick en idé om vad jag ska skriva om i min krönika i svenskan som ska vara klar imorgon men hann inte börja med den så får ta det imorgon. Kom en del tårar under skrivandets stund och det är som en karusell i mitt huvud som ständigt åker omkring bland massa minnen. Varje dag ler jag åt ett fint minne som kommer upp men man har glömt bor lite när man lever i lyxen. Nu när jag inser att allt är på väg att ta slut så uppskattar man varje minut och plötsligt blir man mer medveten om allt fint vi har. Tänk att den lilla puffen kunde gå från vildhäst till en väluppfostrad men lite bortskämd elitloppshäst ;) kanske kommer ett inlägg om vår resa men får se när jag orkar gräva runt i alla minnen mer än vad min hjärna gör just nu. Har ett intressant inlägg i utkast från året innan Zurfa kom in i mitt liv, kanske ska börja publicera det och ta hela Zurfa storyn sen.. Får se hur det blir helt enkelt just nu vet jag bara att det är för mycket känslor.

Mina inlägg kanske är lite snurriga men det är precis det jag är. Som jag skrev så är det för mycket känslor för en för liten kropp.. ;) Men vi får höras någon gång imorgon om jag hinner, tisdagens to do-list är jävligt lång så det är bäst att jag går och lägger mig nu.

Puss // Moa

Bilden föreställer förresten en liten version av mig som kör i 180 mot en andra plats på Vaggeryd ;) Kommer ihåg det loppet så väl, blev slagen med 2 längder av Kevin.. Ja min kusin och natalies brorsa.. Han kunde ju ha hållt in lite ;) Med den tavlan bredvid min säng kommer jag iaf alltid att sova gott !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0